Back from London

Idag är det torsdag. PÅ tisdag eftermiddag/kväll kom jag hem till en varm och ombonad lägenhet från att ha tillbringat några dagar i London med min familj.
Vi åkte Vi landade vid 21.30 och hämtade upp Andreas som kom från Oslo. Sedan åkte vi ut till vårt hotell och sov där en natt. Vid ca 9 så var vi tillbaka på Arlanda och nu satt vi på flyget på väg till London. En timme senare, lokal tid i London landade vi. Begav oss direkt med tunnelbana till hotellet vid Old Street. Där checkade vi in...men bara ett rum var ledigt då, så vi skulle få vänta på de andra.
Vi begav oss in till Piccadilly circus och kikade runt lite. Jag shoppade ett par turkosa högklackade gladiatorliknande skor. Ellis inhandlade en snygg topp, en klocka och ett halsband. Sedan åt vi lunch och sedan åkte vi tillbaka till hotellet. När vi då fick vårt rum så var det ett rökrum. De vägrade ge oss ett annat och sa att vi inte beställt det och att de inte hade det. Men både jag och min bror stod på oss och vägrade. Om vi inte skulle få ett annat rum så skulle vi byta hotell. Då fanns det helt plötsligt ett personalrum som vi kunde ta. (Såg precis likadena ut som de andra rummen). Vi duschade, gjorde oss i ordning och åkte iväg och åt middag och sedan såg vi på musikalen Queen - We will rock you. Den var fantastisk. En bra story med underbara skådespelare. Deras röster var fantastisk, och showen blandades med fantasiska röster, komik och ett bra tema. Helt otroligt helt enkelt.

På lördagen steg vi upp och åkte iväg för att åka på guidade turer och Madam Tussauds. Det var soligt men blåste kallt.
Vi började med Madam tussauds och det var smockfullt med folk. Vi fotograferades tillsammans med olika kändisar och jag passade på att fotograferas med Johnny Depp. Fastnade även på foto med Morgan Freeman, Audrey Hepburn och Marilyn Monroe. Vi åkte en liten guidad tur bland vaxdockor som berättade om England och Londons historia. Sedan begav vi oss iväg på guidade turer med buss efter Madam Tussauds.

Vi åkte först röda dubbeldäckade bussar med öppet tag (väldigt turistigt). Med den åkte vi förbi massor med magnifika byggnader och fick höra fantastiska historier om London, dess historia och vem och varför byggnaderna byggdes. Vi körde förbi skolan där han som spelar Harry Potter gick, Big Ben, Tower Bridge, där Shakespears skrev sina pjäser mm. Det var väldigt intressant. När vi åkt denna buss ett tag så steg vi av och klev på en båt för att åka en båttur. Vi åkte längst Themsen och en Guide berättade om alla byggnader och broar som vi passerade. Om vilka som ägde vissa bygnader, hur mycket de kostaded och fantastiska historier om brobyggen.
Efter att vi åkt båten så var vi hungriga och letade efter ett middagsställe. Efter middagen så åkte vi sedan hem tillbaka till hotellet och satte oss och spelade massor med kort.

På söndagen sov vi ut och åkte sedan iväg till Emirates Stadium (Arsenals hemmarena). Där gick vi omkring en stund längst gatorna och gick sedan in på en pub där bara Arsenalfans fick vara. Vi drack öl (jag och ellis drack engelsk cider och jacob sprite) och sedan åt vi oss en hamburgare. Kl 13.30 började matchen och det var en härlig stämning på arenan. Många hejjarramsor, och stämningen blev ännu bättre ju längre matchen pågick. Arsenal vann med 2-0. Efter matchen så åkte vi iväg till Notting Hill där vi tog oss en glass och pappa en öl. Vi strosade runt lite i Hyde Park och kollade på Prinsessan Dianas minneslekpark. Sedan gick vi längst mysiga rikemans gator och kikade på hus och privata parker. Helt fantastiskt mysigt. När det blev middagstid så gick vi och åt på en Italiens resturang som serverade helt fantastisk mat. Efter restutangbesöket så inhandlade jag lite underkläder och Jacob lite souvenirgrejer. Sedan tog vi oss hem och satte oss en stund på en pub vid Old Street. Sedan tog vi ännu en runda med kortspel.

På måndagen så hade vi packat ihop alla våra saker och checkat ut vid 09.30. Vi fick ställa våra väskor i ett förvaringsfråd och åkte iväg till Harrods. När vi kom in vågade man knappt röra någonting. Vi gick omkring bland Gucci skor och andra svindyra märken. Gucciskorna var den enda som inte hade prislappar så där kan jag tänka mig att priserna var skyhöga. De skor vi såg med den dyraste prislappen var drygt 9000 sek. Andreas hittade ett bar skor till Jipp och jag hittade massor av skor jag ville ha men antingen var de alldelses för dyra eller så fanns de inte i min storlek. Till slut hittade jag ett par pumps med guldpaljetter, helt underbara. Vi strosade runt där i några timmar och det fanns allt man kan tänka sig som är exklusivt, mat, choklad, armanikostymer, parfymer, smycken, kläder mm. När vi sedan kände oss hungriga så tog vi oss en tunnelbana till Oxford Street. På en tvärgata hittade vi en liten engelsk resturang och åt lunch. Det spöregnade tyvärr då och när vi sedan skulle gå ut för att kolla runt i fler butiker så splittrade vi på oss. Jag gick för mig själv och hittade en underbart fin långklänning på Top Shop som var designad av Kate Moss, men på grund av den enormt långa kön till provhyttarna så gav jag upp. Vi var också tvungna att bege oss tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor. Vi gjorde det och tog en tunnelbaka tillbaka ut till flyget. Där lyckades jag mitt i vimmlet hitta likadana skor som jag suktat efter på Harrods i en lite lyxigare skobutik, och dessa fanns i min storlek. Detta blev så klart ett inköp. Jag köpte även med mig likörer från taxfreen och vid 18.30 så åkte vi iväg mot Arlanda. Där vi landade och sedan åkte tillbaka till hotellet vi bott på första natten. På tisdag morgon vid 9 åkte vi till Skellefteå flygplats och det var faktist skönt att komma hem.

Igår efter att jag gjort min tenta tog jag det bara lungt och på kvällen åkte jag och Peder och inhandlade möbler, blommer,  ljuslyktor och krukor till balkongen. Nu är den helt fantastiskt mysig. Det är faktist kul att plantera blommer. Nu ska jag bara försöka hålla dem vid liv. Önska mig Lycka till.